Connect with us

Actueel

Pommelien Thijs gaf mannelijke bezoekers prima reden om vooraan te staan tijden concert: ´Waar voor je geld´

Avatar foto

Published

on

Tijdens het sfeervolle Dauwpop Festival in de bossen van Hellendoorn was het opnieuw Pommelien Thijs die alle aandacht naar zich toe wist te trekken. De Vlaamse zangeres, actrice én stijlicoon combineerde haar muzikale talent moeiteloos met podiumprésence. Maar het optreden kreeg onverwachts een viraal randje, door een fris briesje dat haar outfit parten speelde.

Een optreden met alles erop en eraan

Dauwpop staat bekend om zijn intieme setting midden in de natuur, en juist die natuurlijke elementen bleken dit keer letterlijk van invloed op het podium. Terwijl Pommelien haar nummers vol overgave bracht, sloeg het noodlot toe: een plotselinge windvlaag zorgde voor een wardrobe malfunction die de eerste rijen van het publiek met eigen ogen zagen gebeuren.

Windvlaag zorgt voor onverwacht moment

Het gebeurde in een fractie van een seconde. Tijdens een energieke uithaal in een van haar nummers woei een deel van haar gewaagde outfit onverwacht omhoog. In een tijdperk waarin smartphones overal op gericht zijn, duurde het niet lang voordat het moment werd vastgelegd en gedeeld. Binnen no-time verschenen video’s en screenshots op sociale media, voorzien van bijschriften die varieerden van bewonderend tot ondeugend.

Mode-icoon op het podium

Pommelien Thijs staat al langer bekend om haar uitgesproken stijl. Ze kiest bewust voor outfits die zowel krachtig als vrouwelijk zijn, met een opvallende combinatie van elegantie en lef. Tijdens het festival koos ze opnieuw voor een edgy look die haar persoonlijkheid weerspiegelde. De outfit paste perfect bij de sfeer van het festival – tot moeder natuur zich ermee bemoeide.

Professioneel tot in de puntjes

Waar anderen zich misschien ongemakkelijk zouden voelen of het optreden zouden onderbreken, liet Pommelien zien waarom zij tot de top van de Belgische en Nederlandse popscene behoort. Ze bleef onverstoorbaar zingen, geen spier op haar gezicht die verraadde dat er iets mis was gegaan. Het publiek reageerde met respect en bewondering op haar professionaliteit.

Online lof en verbazing

Hoewel het incident online de nodige aandacht trok, ging het merendeel van de reacties over Pommelien’s volwassen manier van omgaan met de situatie. “Ze bleef gewoon knallen, alsof er niks aan de hand was,” schreef een bezoeker op Twitter. Anderen prezen haar uitstraling en presence: “Zelfs als er iets misgaat, blijft ze een klassevrouw.”

De kracht van liveoptredens

Het voorval onderstreept nog maar eens dat liveoptredens niet altijd vlekkeloos verlopen, zeker niet in de openlucht. Maar het zijn juist deze spontane momenten die een show memorabel maken. In het geval van Pommelien Thijs ging het niet ten koste van haar geloofwaardigheid — integendeel. Ze bewees dat ze met flair én humor met onverwachte situaties kan omgaan.

Een publiekslieveling in opmars

Met haar performance op Dauwpop verstevigde Pommelien Thijs opnieuw haar status als publiekslieveling. Ze weet als geen ander hoe ze haar publiek moet bespelen, en doet dat met charme, zelfvertrouwen en een flinke dosis pit. De combinatie van muziek, stijl en persoonlijkheid maakt haar tot een unieke verschijning in het festivalcircuit.

Meer dan alleen een moment

Hoewel het moment van de wardrobe malfunction snel viraal ging, bleef de essentie van het optreden overeind: een sterke zangeres die haar publiek weet te raken. Het incident werd dan ook snel overschaduwd door de algehele indruk die Pommelien achterliet – energiek, muzikaal en sprankelend van begin tot eind.

Pommelien blijft verrassen

Of het nu gaat om haar muziek, haar outfits of haar onberispelijke houding op het podium: Pommelien Thijs blijft verrassen. Dauwpop 2025 zal niet snel vergeten worden door wie erbij was. En dankzij haar charisma zal ze ongetwijfeld nog vaak het middelpunt van gesprek zijn — op festivals, online én in de muziekwereld.

Actueel

Uit de Schulden per direct van de buis: Hiermee is John veel te ver gegaan

Avatar foto

Published

on

Kritiek op ‘Uit de Schulden’ met John Williams laait op: “Waar ligt de grens?”

John Williams staat al jaren bekend als de empathische presentator die zich inzet voor mensen in moeilijke situaties. Met programma’s als Help, Mijn Man Is Klusser! en Een dubbeltje op zijn kant won hij harten en prijzen. Maar nu is hij verwikkeld geraakt in een mediastorm die vragen oproept over ethiek, privacy en de grens van televisie als hulpplatform. Zijn nieuwste programma Uit de Schulden, dat sinds kort op RTL te zien is, ligt hevig onder vuur na een uitzending waarin de kwetsbaarheid van een deelnemer centraal stond – misschien wel té centraal.

Het concept van het programma

Uit de Schulden volgt mensen die financieel in zwaar weer zijn beland en hulp zoeken om weer grip op hun leven te krijgen. Met John Williams als gastheer en een team van experts wordt geprobeerd de financiële situatie van deelnemers in kaart te brengen en oplossingen aan te dragen. De bedoeling: een baken van hoop bieden voor kijkers én deelnemers. Maar in de aflevering waarin de 36-jarige Kevin zijn verhaal vertelt, sloeg die intentie volgens velen om in het tegenovergestelde: onbedoelde publieke vernedering.

Kevin wil stoppen, maar de camera blijft draaien

Kevin, die in de uitzending expliciet niet in beeld wil vanwege zijn schaamte, doet toch zijn verhaal. Al snel blijkt dat de jonge man niet alleen met financiële zorgen worstelt, maar ook mentaal diep zit. Hij heeft openlijk aangegeven dat hij in een depressie verkeert en aangeeft niet langer mee te willen doen aan de opnames.

Wat volgt, is pijnlijk voor veel kijkers. In plaats van de wens van Kevin te respecteren, besluiten John Williams en het camerapersoneel alsnog bij hem thuis aan te bellen. Terwijl de camera draait, laat Kevin duidelijk weten dat hij er op dat moment niet klaar voor is: “We zouden het dolgraag willen, maar we zijn nu nog niet in staat om het proces aan te gaan. Het is tijd voor rust, want we zijn bang dat we onszelf voorbijlopen.”

“RTL moet zich kapot schamen”

De scène leidde tot onmiddellijke verontwaardiging op sociale media. Maar de meest felle kritiek kwam van tv-analist en voormalig zenderbaas Tina Nijkamp. Op haar populaire Instagramkanaal haalt zij hard uit naar RTL en John Williams. “Waarom zou John Williams de wijsheid in pacht hebben om mensen op beeld te helpen? Is hij opgeleid psycholoog? Wat zijn de waarborgen? Waarom is deze aflevering überhaupt uitgezonden?”

Volgens Nijkamp gaat het hier niet meer om hulp, maar om exploitatie van kwetsbaarheid. Ze schrijft: “RTL moet zich kapot schamen. Dit is geen hulptelevisie, dit is het overschrijden van een morele grens die je als programmamaker niet zou mogen passeren.”

De stilte bij RTL

Wat het extra wrang maakt voor veel kijkers, is dat RTL vooralsnog geen publiek commentaar heeft geleverd op de ophef. Noch John Williams, noch Peter van der Vorst – verantwoordelijk voor de programmatische keuzes bij de zender – heeft een reactie gegeven. Dat steekt, zeker omdat het programma wordt gepresenteerd als een warmhartig initiatief.

Veel mensen vragen zich af waarom er geen onafhankelijke begeleiding zichtbaar is tijdens de opnames. Is er psychologische hulp beschikbaar? Worden deelnemers ook na afloop nog begeleid? Of houdt de zorg op zodra de aftiteling in beeld komt?

Televisie versus verantwoordelijkheid

Het incident met Kevin roept bredere vragen op over reality-televisie waarin kwetsbare mensen centraal staan. Wanneer wordt hulp zendtijd? En wanneer verandert die zendtijd in uitbuiting?

Televisie is per definitie een medium dat draait om zichtbaarheid, impact en emoties. Maar wanneer mensen zélf aangeven die zichtbaarheid niet aan te kunnen, zou dat volgens veel critici boven alle andere belangen moeten staan.

Tina Nijkamp stelt: “Deze jongen gaf letterlijk aan dat hij niet wilde, niet kón. Wat moet er nog gebeuren voordat een redactie besluit de camera neer te leggen?” Ze verwijst naar eerdere situaties in de televisiewereld waarbij kwetsbare mensen centraal stonden en de gevolgen later groot bleken, ook mentaal. “Je speelt niet met levens,” klinkt het onder een van haar posts.

John Williams onder vuur

De kritiek richt zich niet alleen op het programma, maar ook op John Williams zelf. De presentator staat te boek als vriendelijk, meelevend en professioneel, maar krijgt nu het verwijt dat hij te ver is gegaan. “Hij verdient geld aan deze mensen,” stelt Nijkamp. “Hij produceert het programma zelf mee. Dan is het niet alleen presenteren, dan ben je ook verantwoordelijk.”

Voor veel kijkers wringt dat. “We zagen John in de aflevering niet ingrijpen. Sterker nog: hij stond voor de deur terwijl iemand in mentale nood duidelijk ‘nee’ zei. Dat doet pijn om te zien,” aldus een kijker op X (voorheen Twitter).

Mediamensen roeren zich

Ook andere mediamakers en journalisten hebben zich inmiddels uitgesproken. Sommigen benadrukken dat televisie ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. Een deelnemer die op camera zijn grenzen aangeeft, moet gehoord worden – zeker wanneer het om mentale gezondheid gaat.

Psycholoog en media-adviseur Michel Diercks noemt het in Trouw “een pijnlijk voorbeeld van hoe goede bedoelingen kunnen ontsporen zonder professionele begeleiding.” Volgens hem zouden programma’s als Uit de Schulden alleen gemaakt mogen worden in nauwe samenwerking met zorgprofessionals. “Wat als Kevin geen netwerk had om op terug te vallen? Wat als dit uitloopt op iets ernstigers? Wie neemt dan verantwoordelijkheid?”

Oproep tot reflectie en herziening

De roep om verandering wordt luider. Verschillende kijkers en mediaprofessionals pleiten ervoor dat RTL in gesprek gaat met onafhankelijke instanties om de ethiek van hun programma’s onder de loep te nemen. Daarnaast wordt er gesuggereerd dat er een toezichthouder zou moeten komen voor dit soort realityformats, waarin duidelijke grenzen en gedragsregels worden vastgelegd.

Tina Nijkamp sluit zich hierbij aan en roept RTL op om in elk geval de betreffende aflevering offline te halen en zich publiekelijk te verontschuldigen bij Kevin en zijn familie.

Een les voor de toekomst?

Of het programma Uit de Schulden nu wordt stopgezet of niet, één ding is duidelijk: de discussie die deze aflevering heeft losgemaakt, gaat veel verder dan één incident. Het raakt aan de kern van wat televisie vermag – en waar de grenzen liggen.

Voor John Williams betekent dit wellicht een keerpunt. Niet omdat zijn intenties per se fout waren, maar omdat zelfs goede bedoelingen kunnen uitmonden in pijnlijke uitkomsten als er geen ruimte is voor reflectie en correctie.

En voor RTL betekent dit: luisteren. Naar de kritiek. Naar de kijker. En vooral naar mensen zoals Kevin, die even geen camera nodig hebben, maar rust.


🗣 Wat vind jij? Moeten programma’s als Uit de Schulden aan strengere regels worden gebonden? Praat mee via onze Facebookpagina en laat je mening achter – met respect voor elkaar én voor de mensen om wie het gaat.

Continue Reading

Trending

  • Actueel1 week ago

    Freek’s ontroerende nieuwe liedje raakt Nederland: een muzikale ode aan veerkracht en hoop

  • Actueel1 week ago

    Freek doet eindelijk zijn kant van het verhaal: ‘Ik blijf vechten en genieten van elk moment’

  • Actueel1 maand ago

    Familie neemt in alle rust afscheid van Jonnie Boer: “We gaan je missen, pap”

  • Actueel2 maanden ago

    Jutta Leerdam stapt in ijsbad en laat per ongeluk een beetje teveel zien!

  • Actueel1 maand ago

    Isabelle Boer deelt bijzondere jeugdfoto’s van haar vader Jonnie Boer: “Dit zijn de momenten die blijven”

  • Actueel2 maanden ago

    Broer van bekende Nederlandse zanger komt om bij zwaar ongeluk op de weg

  • Actueel3 maanden ago

    Kijkers geschokt door actie van gast in Lang Leve de Liefde: slurf tevoorschijn gehaald!

  • Actueel1 week ago

    Hoe kan iemand van 32 al uitgezaaide longkanker hebben? ‘Het zijn vaak mensen die nooit hebben gerookt’