Actueel
Renze Klamer ontmaskert Miljuschka: ‘Wat een vals en sluw mens, ze had haar collega moeten steunen!’

Renze Klamer vindt het opvallend en misschien zelfs vals dat Miljuschka Witzenhausen haar collega Eveline Stallaart publiekelijk heeft afgevallen aan de desk van RTL Boulevard. Volgens hem had Miljuschka juist voor haar collega kunnen opkomen in plaats van haar kritisch te bejegenen. “Ze had je ook gewoon even kunnen steunen, toch?” merkte Renze op tijdens zijn talkshow.
Playboy-debuut van Eveline
Eveline Stallaart is de afgelopen tijd veel in het nieuws geweest vanwege haar Playboy-shoot. Wat begon als een prikkelende aankondiging van haar deelname, leidde uiteindelijk tot een stevige discussie in de media. Eerst hintte ze erop dat ze een sensuele fotoshoot zou doen, daarna verdedigde ze haar keuze door te stellen dat het niet seksueel, maar juist sensueel zou worden. Vervolgens klaagde ze over de preutsheid van Nederland en liet ze weten dat ze door de ophef had besloten om grotendeels aangekleed in het blad te verschijnen.
Niet wat mensen verwachtten
De uiteindelijke fotoreportage van Eveline in de Playboy lijkt dan ook eerder een reclame voor wintermode dan een uitdagende shoot, zoveel kleren heeft ze aan. Naast de foto’s vertelt ze uitgebreid over de landelijke discussie die rondom haar keuze ontstond. “Er waren mensen die zeiden: wat cool dat je dit durft, maar er waren ook veel mensen die riepen: dat doe je toch niet”, vertelt Eveline.
Ze vervolgt: “Verschillende bedrijven waarmee ik samenwerk vroegen me wat mijn bedoeling was. Ze vonden het niet relaxed. Dat was voor mij de reden om de sensuele foto’s terug te fluiten.”
Miljuschka’s kritiek
Waar Eveline het meest van baalde, was de reactie van haar RTL Boulevard-collega Miljuschka Witzenhausen. Miljuschka liet tijdens de uitzending van RTL Boulevard weten dat ze zich afvroeg of de Playboy nog wel van deze tijd is. Eveline vond dat hard. “Het viel me tegen dat ze er zo fel inging,” zegt ze. “Ze vroeg zich openlijk af of Playboy nog wel relevant is.”
Voor Eveline voelde dit als een vorm van verraad. “Ik vond het jammer dat Miljuschka zich zo uitliet. Zeker als collega’s onder elkaar. Als medevrouw had ik dat nooit zo gedaan.”
Renze wakkert de discussie aan
Renze Klamer las Evelines interview zorgvuldig en wist waar haar pijnpunt lag. Tijdens zijn talkshow besloot hij het onderwerp aan te snijden en confronteerde hij Eveline ermee. “Dat mag ze vinden. Dat is heel goed,” reageerde Eveline in eerste instantie neutraal.
Maar Renze liet het er niet bij zitten en haalde zelf uit naar Miljuschka: “Dat mag ze vinden, maar ze had je ook gewoon even kunnen steunen, toch?”
Eveline blijft diplomatiek
Hoewel Eveline zich eerder fel had uitgelaten over Miljuschka’s kritiek, hield ze zich in Renze’s talkshow in. “Ja, ach, nou ja, ieder z’n ding. Prima dat zij dit vond. Maar ja, ze had ook niet de volledige informatie. Ze wist blijkbaar niet dat ik daar niet met m’n poes in sta, dus niet naakt. Ik had er natuurlijk heel goed over nagedacht.”
Eveline baalt vooral van de media-aandacht en de manier waarop haar keuze werd besproken. “Het werd terloops bij Vandaag Inside genoemd en toen waren er toch veel mensen, zoals Miljuschka, die eigenlijk reageerden met: ‘Hoezo?!’ Maar zonder de volledige kennis van hoe ik het bedoeld had. Het was natuurlijk ook een beetje om te prikkelen en te kijken hoe de mensen zouden reageren.”
‘Als je prikkelt, moet je tegen kritiek kunnen’
Als je iets doet om te prikkelen, moet je toch ook tegen de reacties kunnen die loskomen? “Ja, maar ik vond het jammer dat dat de tendens was,” erkent Eveline.
Nicolette Kluijver, die naast Eveline aan tafel zat, gaf toe dat ze zelf een heel andere Playboy-ervaring had gehad. “Ja, met m’n volledige tet. Nicolette met d’r tet. Ja, want ik wist niet dat je aangekleed in de Playboy kon.”
Ook Nikkie Plessen gaf haar mening in RTL Boulevard: “Ik vind het hele mooie foto’s, maar goed, ik trek dit ook aan als ik naar een restaurant ga.”
Blijvende discussie
De discussie over Evelines Playboy-shoot lijkt voorlopig niet te verstommen. Enerzijds is er respect voor haar keuze om een andere invulling aan de Playboy-shoot te geven, anderzijds blijft er kritiek op haar houding in de media. Terwijl Eveline had gehoopt op een open gesprek over sensualiteit versus seksualiteit, is de aandacht vooral gericht op haar klachten over de reacties die ze ontving.
De vraag blijft of de Playboy in Nederland nog toekomst heeft in zijn traditionele vorm, of dat het tijd is voor een nieuwe benadering. Eveline lijkt in ieder geval niet van plan om zich verder in deze discussie te mengen. “Ik heb gedaan wat ik wilde doen, en ik sta daar nog steeds achter.”

Actueel
Eva Simons raakt kijkers in The Passion: “Ik zong met liefde én verlies in mijn hart”

De jaarlijkse paasvertelling The Passion wist ook dit jaar honderdduizenden mensen te raken. De 2024-editie vond plaats in het Zeeuwse Terneuzen, waar het lijdensverhaal van Jezus opnieuw tot leven kwam via muziek, toneel en indrukwekkende visuals. Met een cast vol bekende Nederlanders, actuele thema’s en een moderne aanpak werd het verhaal toegankelijk en betekenisvol voor een breed publiek.
Eén optreden sprong er dit jaar bovenuit: dat van Eva Simons, die de rol van Maria vertolkte. Haar optreden raakte veel kijkers recht in het hart — mede door een persoonlijk verhaal dat tot dan toe onbekend was.
Een nieuwe locatie, een vertrouwd verhaal
Elk jaar strijkt The Passion neer in een andere Nederlandse stad, en dit jaar was Terneuzen het decor. De stad aan de Westerschelde vormde met haar haven, kades en oude binnenstad een verrassend sfeervol toneel voor het paasverhaal. De uitzending zat vol krachtige beelden, muzikale vertolkingen en actuele verwijzingen naar thema’s als verbondenheid, verlies en veerkracht.
Florian Bindels speelde de rol van Jezus, terwijl Eva Simons een van de meest emotioneel geladen rollen op zich nam: die van Maria, zijn moeder. En hoewel het optreden van Eva op het eerste gezicht slechts onderdeel leek van het grotere geheel, bleek al snel dat haar persoonlijke ervaring diepe sporen naliet op haar vertolking.
Eva Simons maakt indruk in een gevoelige rol
Voor veel kijkers kwam het optreden van Eva Simons als een verrassing. Bekend als krachtige performer met internationale successen als zangeres, liet ze in The Passion een totaal andere kant van zichzelf zien. In de rol van Maria toonde ze kwetsbaarheid, zachtheid én kracht — een combinatie die veel mensen raakte.
In de dagen na de uitzending deelde Eva in een interview met dagblad Trouw dat ze tijdens de repetities van The Passion een persoonlijk verlies heeft meegemaakt: .dat ze tijdens de repetities van The Passion een persoonlijk verlies tijdens haar zwangerschap meemaakte
Een optreden vol betekenis
Eva vertelde dat haar verdriet haar juist hielp om de rol van Maria extra intens te spelen. “Ik heb nog nooit zoveel liefde gevoeld als de liefde voor een kind,” zei ze in het interview. “Het was intens verdrietig om dat te verliezen, maar tegelijkertijd voelde ik dat ik deze rol moest blijven spelen. Voor mezelf, en voor dat gevoel van liefde.”
Tijdens haar optreden werd duidelijk dat Eva’s emoties dicht onder de oppervlakte lagen. In het duet met Florian Bindels, een gevoelige vertolking van een aangepaste versie van “Shallow” van Lady Gaga en Bradley Cooper, raakte ze zichtbaar geëmotioneerd. Veel kijkers merkten dat ze een traan wegpinkte, wat leidde tot veel reacties op social media.
Publieksreacties: van kritiek naar begrip
In de eerste minuten van de uitzending kregen sommige optredens, waaronder dat van Eva, kritiek op platforms zoals X (voorheen Twitter). Enkele kijkers vonden haar zang niet zuiver of begrepen de emotionele lading niet. Maar toen haar persoonlijke verhaal bekend werd, sloeg de toon snel om.
Duizenden mensen toonden begrip, steun en bewondering voor haar keuze om ondanks alles op het podium te blijven staan. “Wat een moed en kracht. Nu ik weet wat ze doormaakte, zie ik het optreden in een heel ander licht,” schreef een kijker. Een ander zei: “Eva zong met haar hart, voor haar kind. Dat raakte me diep.”
De situatie liet zien hoe belangrijk context en empathie zijn bij het beoordelen van publieke optredens.
Indrukwekkend muzikaal repertoire
Eva Simons vertolkte meerdere nummers tijdens The Passion, waaronder “Ze Meent Het” van Metejoor, “Waterdicht” van Hannah Mae en “Waarom Fluister Ik Je Naam Nog” van Benny Neyman. Elk nummer paste naadloos in het grotere verhaal van liefde, verlies en hoop.
Haar stem en expressie gaven extra lading aan de nummers, die voor veel kijkers tot de hoogtepunten van de uitzending behoorden. Waar sommige edities van The Passion in het verleden kritiek kregen vanwege overacteren of te weinig emotionele diepgang, was dat dit jaar anders. Eva bracht haar rol met oprechte emotie, gedragen door haar persoonlijke ervaring.
Een modern en menselijk paasverhaal
The Passion blijft een krachtig televisie-evenement. Niet alleen door het religieuze verhaal, maar vooral doordat het universele thema’s belicht: liefde, verlies, opoffering en hoop. Door moderne muziek te combineren met eeuwenoude verhalen, weet het jaarlijks een breed publiek te raken.
De keuze voor Eva Simons als Maria was gedurfd, maar pakte bijzonder goed uit. Door haar persoonlijke verlies te verweven met de rol gaf ze het verhaal een extra laag. En dat is waar The Passion om draait: het verbinden van het verleden met het heden, en van geloof met gevoel.
Terneuzen als decor van verbinding
De keuze voor Terneuzen als locatie gaf deze editie van The Passion een unieke sfeer. De stad kwam prachtig in beeld, en werd door veel kijkers herontdekt als een plek vol historie en charme. Het decor, de verlichting en de opbouw zorgden voor een indrukwekkende kijkervaring.
Ook inhoudelijk was er ruimte voor actuele thema’s, zoals eenzaamheid, familiebanden en het omgaan met verlies. Dat maakte deze editie niet alleen relevant voor gelovigen, maar juist voor iedereen die zich herkent in de worstelingen van het leven.
Eva Simons laat zien wat kracht echt is
In een tijd waarin publieke figuren vaak op hun hoede zijn voor negatieve reacties, koos Eva ervoor om haar verhaal te delen. Niet voor aandacht, maar om eerlijk te zijn over haar situatie en om haar optreden een diepere betekenis te geven. En dat maakte indruk.
Door haar kwetsbaarheid niet te verbergen, maar te verwerken in haar kunst, gaf ze haar verlies een plek op het podium. Daarmee gaf ze ook anderen — kijkers, fans, mensen die zelf met verlies te maken hebben — het gevoel dat ze niet alleen zijn.
Een boodschap die blijft hangen
Uiteindelijk draaide deze editie van The Passion niet alleen om het verhaal van Jezus, maar ook om menselijke ervaringen. Eva Simons bracht dat perfect over: dat verdriet en hoop naast elkaar kunnen bestaan. En dat je ook in moeilijke tijden kunt kiezen om anderen te raken met jouw verhaal.
De uitzending werd breed besproken en kreeg lovende reacties van zowel kijkers als critici. En dat is niet voor niets. Deze Passion zal de boeken ingaan als een editie die niet alleen het paasverhaal vertelde, maar ook de kracht van persoonlijke veerkracht toonde.
-
Actueel5 dagen ago
Broer van bekende Nederlandse zanger komt om bij zwaar ongeluk op de weg
-
Actueel3 weken ago
Onze gedachten zijn bij prinses Beatrix (87)
-
Actueel3 weken ago
Ria Valk over haar toekomst: “Ik weet nu hoe lang ik nog heb”
-
Actueel2 weken ago
Martijn Krabbé deelt openhartig verhaal over zijn gezondheid: “Elke dag telt nu meer dan ooit”
-
Actueel1 maand ago
Verschrikkelijke onthulling: Dit is waarom Floortje Dessing plotseling verdwenen is van tv
-
Actueel4 weken ago
Sophie Hilbrand openhartig over relatiebreuk: “Ik ben niet trouw geweest”
-
Actueel3 weken ago
De geheime liefde (84) van Loretta Schrijver onthuld
-
Actueel4 weken ago
Zien: De aller wildste nacht in de Lang Leve de Liefde villa, ooit!